Kinderen 

Verteller in de klas


Een opdracht van Graafschapbibliotheken: Een literair programma voor leerlingen van groep 7 en 8. Het project brengt kinderen in contact met de oudste vorm van cultuuroverdracht: Het vertellen van verhalen. Ze worden door mij uitgedaagd om zelf een verhaal te schrijven en te vertellen.

Project Communicatie

Communicatie:We doen het de hele dag. De ‘kernvraag’ was: Hoe kan ik communiceren? We hebben de woonwagen 4 dagen op het schoolplein gezet en de kinderen in kleine groepjes uitgenodigd. Zowel in mijn verhaal als in het intieme gesprek was ‘de kernvraag’ de leidraad. De week werd afgesloten met een voorstelling voor de hele school.

Erfgoed: Beeldenstorm


Middels een verhaal neem ik de kinderen mee terug in de tijd. Voor scholen in Ruurlo vertelde ik het spannende verhaal, van Jonker Joost van Heeckeren. m.m.v. De Blauwe Schuyt en ondersteuning van een schimmenspel en beelden.

Erfgoed: Platteland

Erfgoed: Platteland Janne: Een verhaal over een meisje dat naar een boerderij op het platteland verhuist vlak na de tweede wereldoorlog. In het eerste jaar, en dus in ‘ vier seizoenen’ , beleeft Janne allerlei avonturen.
Duur 30-45 minuten

Erfgoed: Legendes en sprookjes

Voordat men kon lezen en/of schrijven werden de daden van de voorvaderen mondeling doorgegeven. Ik vertel over Griekse helden, Keltische ridders en reuzen, over draken en Witte Wieven. De verhalen worden afgewisseld met liedjes die meegezongen kunnen worden.
Duur: 30-60 minuten en een lesbrief

Tijd en Ruimte


Hoe verhouden aarde, zon en maan zich t.o.v. elkaar? Waar komt de tijd vandaan? Enkele van de vele vragen die aan de orde kwamen in het project Tijd en Ruimte op de Barchschole in Barchem. Met alle groepen hebben we in één week tijd het project vormgegeven. De kleine prins van Antoine de Saint-Exupéry heeft ons daarbij geholpen.

Link naar Barchschole met een impressie van kernconcept Tijd & Ruimte